Godmorgon!

Idag var vi uppe med tuppen, eller ja Zoey var det iaf. Kl 7.15 så bestämde hon att det var dags att gå upp, sagt och gjort så släpade jag mig ur sängen, känner mig mer död än levande nu.

Ska nog gå in och lägga mig igen med Zoey nu när det är dags för hennes lilla powernap.

Jag har iaf suttit och kikat runt på hundfoder hela morgonen, Sam är ju foderallergiker har vi upptäckt, han fick Doggy från början. Men nu har vi börjat med färskfoder och då upphörde klådan och det eviga slickandet.. Så vi provade doggy igen, bara för att konstatera att det är det fodret han inte tål. PÅ EN GÅNG efter han ätit nästan sätter slickandet och kliandet igång :/ Och han som hade börjat bli så fin när pälsen börjat växa tillbaka. Nu är vi tillbaka på ruta 1 igen. Sårig hund med irriterad hud som han absolut inte kan låta bli att slicka på.

Slickandet och kliandet driver mig till vansinne!! Speciellt på nätterna när man hör han ligga och smaska på sig själv :S

Men nu har jag gjort lite efterforskningar och färskfodret är väl bra, dock har vi inte tillräckligt med plats för att köpa hem så mkt och så luktar det typ surströmming :S Men jag var in på aktivhund (ett forum jag är med i) och letade lite i forumet, och kom fram till att James Well Beloved hund foder ska vara bra!

Så jag klickade in mig på foderbilens hemsida och beställde en 15kg säck med det, och ska nu se om det blir bättre för Sam. Dyrt blev det, men om det hjälper så spelar priset absolut ingen roll! :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Zoeysmamma

Family - Where Life Begins & Love Never Ends!

RSS 2.0